Zorg dat je in beeld blijft bij de klant
Trends

Zorg dat je in beeld blijft bij de klant

32Views

Wil jij constant in beeld zijn bij de klant en tegelijkertijd de relatie met hen versterken? Overweeg dan eens het versturen van relatiegeschenken. Ook wanneer je meer aandacht wil van klanten die je minder vaak spreekt komen relatiegeschenken goed van pas. Hierdoor zul je top of mind zijn doordat jouw bedrijfsnaam constant in beeld is bij de klant. Op het moment dat de vraag naar jouw product of dienst toeneemt bij de klant, dan zal jouw bedrijf als eerste bij de klant naar boven komen. Denk dus goed na over het gebruik van relatiegeschenken.

Genoeg keuze in geschenken

Een relatiegeschenk is een eenvoudig middel om in beeld te blijven bij de klant. Dankzij een relatiegeschenk versterk je ook nog eens de onderlinge relatie tussen jou en de klant. Het is wel belangrijk dat het geschenk bij de klant past. Gelukkig is er een ruime keuze wanneer het gaat om relatiegeschenken. Zo zijn er bedrukte doppers en kantoorklokken en kleurrijke keycords en koffiemokken. Iedere gelegenheid vraagt om een ander relatiegeschenk. Wij raden u aan om wel een relatiegeschenk te kiezen de dagelijks gebruikt kan worden. Denk hierbij aan koffiemokken of pennen. Hier kun je er nooit genoeg van hebben. Bij de pen kun je ook nog eens een bijpassend notitieboek geven waar jouw logo op staat. Wanneer je kiest voor een passend relatiegeschenk, dan weet jij zeker dat het geschenk gewaardeerd en gebruikt zal worden door de klant. Als jij je klant een relatiegeschenk geeft in het najaar, dan is bijvoorbeeld een bedrukte paraplu een goed idee om te geven. Zo weet je zeker dat jouw logo in beeld zal zijn.

relatiegeschenk

Het juiste moment voor een relatiegeschenk

Niet alleen het geschenk zelf, maar ook de timing van het geschenk is van belang. Er zijn veel bedrijven die ervoor kiezen om hun klanten tijdens de kerstdagen een relatiegeschenk te sturen. Als je extra wil opvallen, is het verstandig om te kiezen voor een andere feestdag om jouw klanten te verrassen. Niet alleen tijdens feestdagen kun je jouw klanten een relatiegeschenk sturen, ook wanneer de klant iets te vieren heeft is het een goed moment voor het versturen van een geschenk. Ook wanneer jij zelf een mijlpaal hebt bereikt, zoals een jubileum of een nieuw kantoor, kun je een relatiegeschenk sturen. Hierdoor deel jij jouw succes én zorg jij ervoor dat jouw bedrijf in beeld is bij de klant.

Relatiegeschenken van goede kwaliteit

Je wilt niet dat jouw relatiegeschenk meteen stuk gaat en de klant het in de prullenbak kan gooien, dit zou zonde zijn. Het relatiegeschenk moet van goede kwaliteit zijn. Kijk ten alle tijden met een kritisch oog naar de aanbieder van de relatiegeschenken. Een betrouwbare aanbieder is bijvoorbeeld Maxilia. Deze partij heeft een ruim assortiment relatiegeschenken en bij hen ben je verzekerd van een snelle levering. Welke klant ga jij verrassen?

Geef een reactie