Het fenomeen conceptstore is in de wereld van mode en lifestyle niet meer weg te denken. Is shoppen een van je favoriete bezigheden? Dan vind je het ongetwijfeld heerlijk om er te vertoeven. Het winkelassortiment en de styling van een conceptstore worden gecreëerd rond een bepaald thema of een uitgesproken stijl. Want in dit type fysieke winkel staat niet alleen het aan de man brengen van producten centraal. Omdat een conceptstore inspeelt op de brede behoefte van de doelgroep, hoeft er niet per se een verband te zijn tussen de verschillende productgroepen.
Weerspiegeling van de filosofie
Het merk AB Lifestyle wordt gevormd door een team van jonge professionals, dat bestaat uit innovatieve ondernemers, entertainers uit de muziekindustrie, professionele atleten en modegoeroes. Deze unieke mix leent zich natuurlijk perfect om te weerspiegelen in een conceptstore. Fans konden voor de ultieme AB-beleving al een tijd terecht in de AB Lifestyle Conceptstore in Doetinchem. Omdat de formule in deze karakteristieke winkelstad ontzettend succesvol is, wordt het tijd voor een tweede conceptstore. Op het iconische eiland Malta vond het creatieve team de perfecte locatie.
Dus mocht je binnenkort afreizen naar de populaire archipel in de Middellandse Zee, dan kun je je hart ophalen aan de complete collectie van het hippe label. En dat is nog lang niet alles, want je vindt er ook tal van limited items en andere musthaves.
Ultieme mix
De opkomst van conceptstores komt voort uit de branchevervaging binnen de retail, ofwel: het mixen van uiteenlopende assortimenten. Dit effect zie je terug in factoren zoals: de indeling en de presentatie van de winkel, speciale events en marketinguitingen. Deze combinatie beantwoordt ook aan de sterkere behoefte aan winkelbeleving van de consument. Hetzelfde geldt voor het maken van keuzes die bepalend zijn voor de manier waarop we ons leven vormgeven. Dat blijkt bijvoorbeeld uit onze normen en waarden, de plek waar we wonen én onze kledingsmaak.
Ervaren met al je zintuigen
De inrichting en beleving in de conceptstores van AB Lifestyle sluiten daar perfect op aan. Het interieur herken je bijvoorbeeld direct aan de rode en zwarte kleuren uit het logo. Als je collectie van ‘the star lifestyle brand’ met al je zintuigen wilt ervaren, is het absoluut de moeite waard om een van de conceptstores te bezoeken. Op die manier maak je ook kennis met de filosofie van de mensen die het merk groot hebben gemaakt. De fashionbrand is in 2015 opgericht door Denny Büttner, Nicky Beije en voetballer Alexander Büttner als high-end pettenlijn. AB Caps was direct zo’n doorslaand succes dat de naam na een half jaar werd omgedoopt tot AB Lifestyle.
Je kunt je tegenwoordig van top tot teen in het nieuw steken met een AB shirt, jeans, hoodie of sweater. Ook de swimwear, tracksuits en jackets, mogen in je persoonlijke kledingcollectie niet ontbreken. Wanneer kom jij die shoppen in Doetinchem of op Malta?