Online casino
AlgemeenTrendsVrije Tijd

3 trends in de gokindustrie in 2019

2.37KViews

De onlinegokmarkt zit in Nederland in de lift. Begin 2019 is online gokken gelegaliseerd. Deze markt brengt ontzettend veel innovatie met zich mee. In samenwerking met CasinoScout.nl, een website waar je terecht kunt voor alles op het gebied van online gokken, gokkasten en nog veel meer, zijn wij op onderzoek gegaan naar innovatieve trends op de huidige gokmarkt.

Virtual Reality

Rond de jaren 1994 tot 1996, toen het internettijdperk opkwam, werden de eerste tekenen van online gokken zichtbaar. Echter stond het goknetwerk die tijd echt in zijn kinderschoenen, en waren er dus weinigen die daadwerkelijk online gokten. Het is dan ook logisch dat de grote offline casino’s de online casino’s niet als concurrent zagen. En zelfs nu lijden de offline casino’s niet onder de online casino’s, waar een winst van €10M niet zeldzaam is.

Virtual reality kan de huidige status quo doorbreken. Ondanks het feit dat de technologie nog steeds ontwikkeld wordt en het nog niet kan worden gezien als een algemene functie denken wij dat het binnenkort zijn intrede gaat maken in de grote online casino’. Sterker nog, Virtual Reality kan een heel nieuw segment in de gokindustrie gaan worden. Stel je maar eens voor: je loopt een luxueus casino in Vegas binnen in je mooiste smoking terwijl je gewoon thuis op de bank zit. Klinkt interessant, toch?

Virtual reality

Gokken op eSports

Ook dit is een relatief nieuw segment in de gokindustrie. Het was slechts 10 jaar geleden dat niemand eSports serieus nam. In 2011 veranderde iets, toen het eerste internationale toernooi met €1,6M aan prijzengeld werd gehouden. In 2016 was de prijzenpot van ditzelfde toernooi zelfs opgelopen tot €20M, wat ervoor zorgde dat het gokken hierop erg snel aan populariteit won.

Momenteel zijn er al een hoop websites waarop je kunt gokken op eSports, en al deze websites groeien door. Het zijn nu echter slechts 3 spellen waarop je daadwerkelijk kan gokken; Counter Strike: Global Offensive, Leage of Legends en DotA 2. Toch is het voor iedereen duidelijk dat dit gebied erg populair gaat worden.

Mobiele platforms

Een aantal weken geleden kondigde een Russische groep ontwikkelaar aan dat er een nieuw gokspel voor smartphones aankomt. Dit spel is gebaseerd op Pokemon Go en loopt op Ehtereum. En dat is nog niet eens het enige geval waar smartphones en tablets het belangrijkste platform zijn voor een gokspel. In 2016 was er bijvoorbeeld een piek in populariteit in mobiele slotspellen in Canada. Tegenwoordig concentreren ontwikkelaars zich meer op mobiele applicaties dan traditionele gokspellen

De gemiddelde bewoner van de Verenigde Staten zit ongeveer 30-40 uur per week op zijn telefoon, en elke maand blijft dit aantal maar groeien. Het is dus duidelijk dat het makkelijker is om mensen via mobiele apparaten te wijzen op nieuw uitgekomen spellen. Het is zelfs zo, dat het niet meer zo is dat mobiele versies een aanvulling waren op een desktopgame, maar dat er tegenwoordig alleen nog maar een mobiele applicatie wordt uitgebracht! Zonder website dus

Geef een antwoord